marți, septembrie 18, 2007

Nightmares or Bad dreams?


Imi aduc aminte de vremea cand eram mica si eram inebunita(nu ca n-as fi si acum) de filmele horror... Suna ciudat, de obicei cei de varsta mea se uitau la desene animate, pictau peretii si toate nebuniile pamantului pe care orice copil la aceea varsta le facea. Le mai faceam si eu, dar erau minore:)..aruncam cu banane de pe balcon la ceilalti compatrioti ai mei(iar pe vremea lui Ceasca nu prea se gaseau la noi), ma dadeam cu toate noantele de oja de la mama pana imi vopseam si mana pana la cot si nu stiam de ce tata era atat de disperat in cautare de acetona iar eu nu mai puteam sa imi misc mainile, ascundeam cascavalul pentru ca nu imi placea sub nici o forma in gaura de la calorifer si mama nu stia ce miroase dupa 3 zile a mort... chestii minore, stiti doar. In schimb nu stiu de ce ma uitam la filmele horror,politiste si imi doream "cand ajung male sa ma fac politista ... poc-poc". Ma alegeam doar cu cosmaruri noaptea iar bunica era sigura de faptul ca nu mi-am zis rugaciunea si de asta visam urat.

Incepusem sa cred si asta, iar in fiecare seara nu uitam sa imi spun rugaciunea...A durat pana am mai crescut 15-16 ani,nu mi-a mai trebuit rugaciuni si chestii bisericesti. Nu de alta, dar cand am vazut la o manastire cum un popa in timpul slujbei ii suna mobilul si apoi cerea banii pentru refacerea manastirii, iar peste un an il vedeai ce masina tare are si ce vila si-a construit... yeah, pentru manastire si cei fara adapost,of course, erai pur si simpu dezamagit de tot ce tinea de biserica si nu iti mai venea sa te duci sa asculti un preot care iti impunea ce suma ar fi bine sa dai si sa vi in ajutorul bisericii ortodoxe. Da, ajut dar in modul meu si nu impunindu-ti un preot, daca il mai poti numi asa. Nu vreau sa generalizez pentru ca am si intalnit preoti care au un anumit har si stiu sa te fac sa te apropri de religie.

Am trecut si de etapa aceasta dar cosmarurile tot au mai ramas, sometimes... Am fost curioasa sa vad ce inseamna ele si am aflat:"Tulburarile paroxistice ale somnului apar sau se repeta brusc. Acestea includ teroarea nocturna, cosmarul, somnambulismul si enurezisul.Cosmarurile difera de teroarea nocturna prin aceea ca au de obicei o cauza psihologica, copilul isi aduce aminte mult mai des despre cosmaruri si de obicei nu sunt periculoase. Cosmarurile apar numai in timpul somnului REM (miscari rapide ale ochiului - rapid eye movement.Somnul REM este caracterizat prin miscari rapide ale ochilor, puls si ritm respirator neregulat, si vise (sau cosmaruri). Somnul care nu este REM este mai adanc. "s.a.m.d

So, what is your nightmare?


Niciun comentariu: